Spring til indhold
Ledige stillinger

Ekstern Lektor ved Institut for Politik og Samfund

Ledig stilling

Ekstern Lektor ved Institut for Politik og Samfund

Ved Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet, Studienævnet for [Politik og Samfund] er en stilling som ekstern lektor i [informationssystemer og IT-projektledelse] ledig til besættelse fra [1. februar 2025] eller snarest muligt herefter.

Aalborg

  • Ansøgningsfrist: 13.12.2024

  • Afdeling: Institut for Politik og Samfund

  • Ref. nummer: 2024-221-105525

Aalborg

Ansøgningsfrist: 13.12.2024

Afdeling: Institut for Politik og Samfund

Ref. nummer: 2024-221-105525

Ledig stilling

Ekstern Lektor ved Institut for Politik og Samfund

Ved Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet, Studienævnet for [Politik og Samfund] er en stilling som ekstern lektor i [informationssystemer og IT-projektledelse] ledig til besættelse fra [1. februar 2025] eller snarest muligt herefter.

Aalborg

  • Ansøgningsfrist: 13.12.2024

  • Afdeling: Institut for Politik og Samfund

  • Ref. nummer: 2024-221-105525

Aalborg

Ansøgningsfrist: 13.12.2024

Afdeling: Institut for Politik og Samfund

Ref. nummer: 2024-221-105525

Jobbeskrivelse

Den eksterne lektor skal først og fremmest fungere som projektvejleder, projekteksaminator og intern censor i forbindelse med studienævnet for Digitaliserings uddannelser(BA i Innovation& Digitalisering og Cand.IT). Derudover kan den eksterne lektor stå for at tilrettelægge og gennemføre undervisning, herunder afholde forelæsninger, øvelser og eksamen, hvis dette aftales. Der foretrækkes en ansøger med kendskab til et eller flere af fagfelterne; informationssystemer, ledelse af IT-projekter, samt til problembaseret projektarbejde.

Kvalifikationskrav
Kvalifikationskravet er kandidatniveau.

Ansættelse som ekstern lektor forudsætter enten relevant praksiserfaring på højt niveau, der ikke er opnået gennem en universitær, videnskabelig ansættelseeller ansættelse i en videnskabelig hovedstilling på et andet universitet. Ved ansættelse i kraft af relevant praksiserfaring, skal du have indgående, aktuel viden om fagets/fagområdets anvendelsesmuligheder, der er opnået eller opnås gennem beskæftigelse inden for faget. 

Undervisningsmæssige kvalifikationer indgår i bedømmelsen af ansøgere til et eksternt lektorat.

Ansøgning
Ansøgning til stillingen som ekstern lektor skal indeholde følgende:

        • Motiveret ansøgning
        • CV
        • Dokumentation for beståede universitetseksaminer, kopi af eksamensbevis
        • Evt. publikationsliste, med markering af de vedlagte publikationer, der ønskes taget i betragtning ved bedømmelsen.

Den samlede ansøgning inkl. bilag sendes elektronisk ved at vælge nedenstående"søg online" funktion.

Bedømmelse

Bedømmelse af kandidater til stillingen foretages af sagkyndige personer.

Shortlisting anvendes. Det betyder, at efter ansøgningsfristens udløb udvælger institutlederen, med bistand fra ansættelsesudvalget, de ansøgere, der skal bedømmes. Alle ansøgere vil blive informeret om de er gået videre til bedømmelse eller ej.

Når ansættelsesprocessen er afsluttet, sendes et afsluttende afslag til de ansøgere, der ikke kommer i betragtning til stillingen.

Har du spørgsmål til stillingen?
Yderligere oplysninger vedr. stillingens faglige del kan fås ved henvendelse til Uddannelseskoordinator Sanne Lund Clement, tlf. 9940 8190 eller e-mail clement@dps.aau.dk.


Såfremt der er spørgsmål til ansøgningsproceduren, kan der rettes henvendelse til HR-afdelingen, e-mail:SSH-dvip@adm.aau.dk.

AAU ønsker at afspejle det omgivende samfund og har diversitet som en kerneværdi. Derfor opfordres alle uanset personlig baggrund og orientering til at søge stillingen.

Ansættelsesprocessen på Aalborg Universitet kan omfatte en risikovurdering som et værktøj til at identificere potentielle risici forbundet med nyansættelser, der sikrer arbejdspladsens sikkerhed, compliance og integritet.

Løn og ansættelsesvilkår

Ansættelsen som ekstern lektor sker i henhold til aftale mellem Skatteministeriet og Akademikerne af 16.3.2022 samt Bekendtgørelse om stillingsstruktur for videnskabeligt personale ved Universiteter af 11.12.2019.

Ansættelsen sker for en periode på 3 år og maksimalt 780 timer pr. undervisningsår. Timetallet aftales ved hvert semesters påbegyndelse.

Ref. nummer

2024-221-105525

Ansøgningsfrist

Ansøg

Vigtig meddelelse - 23. april

Vi har planlagt nedetid på vores rekrutteringssystem og det vil derfor ikke være muligt at indsende ansøgninger i løbet af d. 23. april. Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte os på hr-data@adm.aau.dk.